Kändisar för en sekund

torsdag 20 maj 2010

Jahapp ja
Så har man dragit sitt strå till stacken.
Här i veckan så gick det första "Bruksloppet" av stapeln.
Ett superbra initiativ av vår granndotter  :)
För 20 skattade riksdaler, så fick man inte bara hänga på en skock med ivriga och rödbrusiga ortsbor, dricka ohejdat med vatten och knapra äppelklyftor... Nej, man bidrog så till att skänka denna tjuga till Barncancerfonden.
Mycket bra. Eller så ända innåt (/%¤(& BRA!

Hur många gånger har jag inte tänkt att jag skulle ha skänkt en tjuga eller två, men inte har jag gjort det inte.
Men nu så var det dags.
Och trevligt var det.
Och kändisar blev vi...

Jag och scrapparkumpanen AGP kutade runt som skållade troll, jagandes hennes syster yster med familj.
Den som har varit i Robertsville, vet att gatorna här är sämre än de vägar som Amishfolket kör med häst och vagn. Ponera då att ni styr en Emmaljunga av årsmodell -05 med en relativt nyfödd blivande Nobelpristagare (eller arbetslös så länge han är frisk och lycklig), efter dessa gator...
Jag hoppas att lillebror inte lider men av det hela  :(

Bildbeviset för att vi är kändisar  ;)
Jag är kändis nummer två  ;)

0 kommentarer: