Och en olycka kommer sällan ensam...

måndag 29 mars 2010

Först var det då lillen som blev förkyld och fick läggas in på Barn 2.
inte kul, inte ens lite...

Sedan så var det ju IKEA som inte blev av för våran del.
Synd med tanke på att vi, enligt en viss galenpanna, skulle få åka första klass dit ner... Våran volvo var visst tredjeklass och den chrysler som skulle skjutsa våra smala och lätta stjärtar, det var en förstaklass det...

Hemresedagen från lassa, så kommer jag på att jag ska wappa och se hur mycket jag fått från f-kassan. Men se, det var inte nåt det... Fanns inte en spänn på kontot, och det känns ju väldigt bra med tanke på att:
a. räkningshögen är gigantisk...
b. vi skulle ha stått i IKEA-kön för att betala
c. det är alltid trevligt att äta och slippa brev som det står inkasso på...

Men se det hinner jag inte tänka på för nbär jag tar av mig skorna i vår mörka hall, så sätter jag foten i nåt blött.
Och satt foten i nåt blött på vårt golv, har man inte behövt riskera sedan Troja flyttade till hundhimlen...
Tamara tänker jag, men det var det inte...
För det läcker vatten in i vår hall från eluttagen i taket. Och det inte bara sporadiskt droppar... Nej det mer strilar :(

Ja skiten tar inte slut där inte...

Jag ringer f-kassan för att höra vad riktigt som har hänt. Får tala med världens gulligaste handläggare som snabbt konstaterar att inte har jag några pengar att vänta inte. Ärendet är inte behandlat, och jag skickade in begäran om ersättning i januari... MORR!!!!
Men hon grejjade det hela, så den sista så ska jag ha cash på kontot.

Sedan hände det inte mycket mer...
Thank GOD!!

2 kommentarer:

Anna sa...

Verkar som kommentaren om 1:a och 3:e klass verkar ha svidit i ett volvohjärta ;-)

Anna sa...

en uppdatering kanske vore på sin plats??? :-)